3 dagen inspiratie van online marketing experts

Op 7, 8 en 9 juni 2022 was IMU Live 2022. Deze keer in het Hart van Holland in Nijkerk. 3 dagen ben ik ondergedompeld in de wereld van online marketing met 500 andere ondernemers. Deze dagen weer veel nieuwe kennis opgedaan op het gebied van het laten groeien van je bedrijf door specialisten zoals Martijn van Tongeren, Tonny Loorbach, Aartjan van Erkel en Martin van Kranenburg.
Dag 1

De eerste dag waren er interessante presentaties over story telling, Tiktok, Instagram en hoe je en bedrijf kan laten groeien door webinars en online funnels om de aandacht van je bezoeker vast te houden en uit te bouwen naar je 'call to action'. In de presentatie van Tonny konden we zien dat er nog veel te winnen is in het optimaliseren van websites. Let bijvoorbeeld op het contrast, is de kleur van de tekst goed te lezen op de achtergrond afbeelding?
Zarayda Groenhart had een presentatie over story selling, hoe kan je je verhaal goed vertellen. Door het toepassen van de 5 W's + H (Wie, Wat, Waarom, Waar, Wanneer, Hoe) kan je een scene omschrijven.
Tot slot had Martijn ons meegenomen in het marketingmodel: B.R.A.U.S, dit staat voor:
- Bewustwording - Staat je lead open voor jouw product?
- Reden voor een aanbod - Waarom doe je dit?
- Aanbod - Die belachelijk goed is
- Upsells - Gratis Geld laat je niet liggen
- Schaarste - Waarom zou ik NU actie ondernemen?
Dag 2
Het begon allemaal met een de psychologe van succes, gegeven door Albert Sonnevelt. Fantastisch hoe hij met woorden de mens weet te raken en inzicht kan geven in problemen waar je tegen aan loopt, de ervaringen uit het verleden die je onbewust tegenhouden om de volgende stap te zetten. Het helpt je om een positief zelfbeeld te krijgen/houden en klaar te zijn voor de volgende stap.
In de 2e sessie vandaag heeft Bart Boonstra uitleg gegeven over het maken van filmpjes voor Youtube en hoe dit je helpt om niet alleen in Youtube hoog te komen op relevante zoekwoorden, maar ook hoe dit effect heeft op de organische resultaten in Google.
In de 3e sessie heeft Martijn uitleg gegeven over het optimaliseren van je checkout, met het toevoegen van een 'kassakoopje' en upsellaanbod op je bedanktpagina je omzet kan vergroten.
In de 4e sessie heeft Tonny ons meegenomen in het vinden van extra gerichte bezoekers voor je website. Zo zijn er bezoekers in te delen in 4 verschillende bronnen. Dit zijn:
Kopen
- Google Ads (SEA)
- Social media ads
- Advertorials

Lenen
- SEO
- Social media
- Handelsplatormen
- Affiliatie marketing
Verdienen
- Media (PR)
- Influencers
- Interviews
Beheren
- E-maillijst
- Volgers / abonnees
- Community
Als laatste sessie had Martin van Kranenburg een interessante sessie over het optimaliseren van je conversie met Neuromarketing. Waar moet je op letten bij het inrichten van je website. Door je brein onbewust of automatisch aan het werk te zetten kan je veel betere resultaten bereiken. Laat een persoon op een afbeelding bij naar je 'call to action' kijken, je focus gaat hier automatisch naar toe. Heb je een contactformulier om een afspraak te maken? Maak gebruik van https://calendly.com/ zodat er meteen een afspraak ingepland kan worden dopbasis van je beschikbaarheid.
Dag 3

De laatste dag is al weer aangebroken en begon met een inspirerend verhaal van Mitchel van Duuren. Michel heeft diverse miljoenen bedrijven opgezet. Hij ziet goed nieuwe trends aankomen en gaat vervolgens op inspringen door autoriteit op te bouwen op het betreffende onderwerp. Actueel bijvoorbeeld met NFT's. Hij heeft een online programma opgezet om anderen te leren hoe je geld kan verdienen met NFT's en dit actief te promoten dmv video advertenties. Met meer dan 15 jaar ervaring weet hij goed hoe hij op de markt moet inspelen.
Als tweede was er interview met Veerle Smit. Veerle heeft de opleiding tot arts gedaan en heeft een probleem aangepakt dat het huidige studieboeken beter en duidelijker konden, samen met honderden artsen in opleiding en met medewerking van ervaren zorgprofessionals is het gelukt om de boekenreeks Compendium te maken dat door meer dan 100.000 zorgprofessionals gelezen wordt. Daarnaast heeft ze een community opgezet met duizenden artsen, specialisten en studenten binnen de zorg.
Lotte de Man is expert op het gebied van personal branding op het zakelijke platform LinkedIn. Ze heeft ons meegenomen in haar ervaring hoe ze van een stagiaire imago is afgekomen en wat wel en niet werkt op LinkedIn. Zo is het verstandig niet te veel tijd te besteden aan je bedrijfsprofiel, maar meer focus te leggen op je persoonlijke LinkedIn profiel. Als er vanuit het bedrijf een bericht gepost wordt heb je meer bereik als collega's op de post reageren of liken dan wanneer het bericht gedeeld wordt, dit zorgt voor onnodige berichten op je tijdlijn die er uitgefilterd worden. Andere waardevolle tip was dat je een mix zou moeten maken tussen zakelijke posts en persoonlijke ervaringen. Daarnaast is het verstandig om niet te vaak naar een externe bron (website) te verwijzen. Doel van LinkedIn is bezoekers actief houden op het platform. Wanneer je te vaak naar extern linkt kan je bereik afnemen binnen het algoritme.
De laatste sessie ging over de Implementatie van alle nieuwe ideeën. Een taak als 'website maken' gaat niet werken en zal nooit af zijn. Deel je werkzaamheden op in kleine activiteiten die binnen een dag te realiseren zijn en verdeel deze in prioriteit. Wat kan er vandaag, morgen en overmorgen.
Tot slot
Ik heb 3 dagen samen met andere ondernemers kennis op gedaan, nieuwe contacten gemaakt en ga verder met het uitbouwen en optimaliseren van de websites van onze klanten. Met de nieuwe inzichten kunnen we de content nog beter maken en bedrijven laten groeien.
Wil je meer weten over onze SEO diensten?